Monday, June 8, 2009

حمایت انتقادی اما قاطع دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال دانشگاه‌های ایران از مهدی کروبی

سعید قاسمی‌نژاد، چهره شاخص دانش‌آموختگان لیبرال، در گفتگو با بامداد خبر:

"... معیار اول برای ما پررنگ بودن گفتمان دموکراسی و حقوق بشر در برنامه کاندیداها بود... فاصله آقای کروبی با دو کاندیدای دیگر در این زمین فاصله معناداری است خصوصا که آقای موسوی در تبلیغات انتخاباتیشان بی توجهی معناداری به این مفاهیم نشان می دهند و تا اینجای کار کوشیده اند طبقه متوسط را مخاطب قرار ندهند و وعده ای به آنها ندهند."

"... معیار دوم برای ما بحث نفت و اقتصاد نفتی است. ما چنانکه در مانیفست خود به صراحت بیان کرده ایم دولت نفتی را از عوامل مقوم استبداد، فساد اداری و عقب ماندگی اقتصادی می دانیم و معتقدیم درآمد نفت می بایست از دست دولت خارج شود و به دست مردم بیفتد."

"... معیار سوم مرزبندی مشخص با جریانهای ضد دموکراسی و ضداصلاحات است... ایستادن در کنار این جریانها در حالیکه آنها ذره ای از مواضع خود عقب نشینی نکرده اند به گمان ما اشتباهی بسیار مهلک است. حتی اگر رئیس جمهور بر آمده از چنین ائتلافی اصلاح طلبی تام و تمام باشد به هر حال معلوم است که فردای پیروزی ای که ماحصل چنین ائتلافی باشد چه کسی توانایی لجستیک کافی برای مصادره چنین پیروزی ای را دارد و سر چه کسی در این میان بی کلاه خواهد ماند چه رسد به اینکه رئیس جمهور بر آمده از چنین ائتلافی حتی حاضر نباشد خود را اصلاح طلب بداند".

"... معیار چهارم سابقه کاندیداها در نقض سازمان یافته حقوق بشر یا دفاع از حقوق بشر است. ما اگر در این میان بررسی کنیم سابقه آن کسی که پس از بیست سال از غار خاموشان و دره فراموشان نزول اجلال کرده و مدعی قبای صدارت است حتی از معجزه هزاره سوم نیز سیاهتر است".

"... معیار پنجم میزان اعتقاد به اقتصاد بازار آزاد و کوچک سازی دولت است... آقای موسوی هم که نیامده ساز مخالفت با سیاستهای اصل 44 را کوک کرده است. اگر این تک مضراب قابل تامل ایشان را در کنار برنامه های غیرشفاف و دوپهلوی ایشان ،سابقه ایشان و مشاوران و نزدیکان ایشان قرار دهیم می توان با تقریب خوبی پیش بینی کرد که ایشان دلبسته همان اقتصاد بیمار و دولتی هستند که هم ناکارآمد هست، هم مولد فساد و هم مقوم استبداد."

"... معیار ششم تاکید بر برنامه و برنامه محوری در برنامه های انتخاباتی است... آقای موسوی و طرفدارانشان متاسفانه تنها بر نفی آقای احمدی نژاد تاکید می کنند و برنامه هایشان از شفافیت لازم برخوردار نیست و اصولا می کوشند سوار بر امواج پوپولیستی نفرت از احمدی نژاد کارزار خود را پیش ببرند و وعده و برنامه مشخصی ندهند تا پس از انتخابات امکان مواخذه ایشان وجود نداشته باشد".

"... معیار هفتم مشخص بودن تیم و کادر اجرایی هر کاندیداست... آقای موسوی اما نه تنها در این باب سخنی نمی گوید بلکه بر این مردم را در جهل گذاشتن و رای بی برنامه و احساسی طلب کردن تا کید هم دارد. برای این کار دلیل هم دارند چرا که ائتلاف عجیب و غریبی حول ایشان شکل گرفته است که کمترین میزان شفافیت ایشان می تواند بخشهای عظیمی از رایهایی را که قرار است به نفع ایشان به صندوق ریخته شود را از چنگ ایشان بدر آورد."

"... ما به کسی رای می دهیم که این گوشت قربانی نفت را از دست دولت در بیاورد و به صورتی نظام مند به مردم بازگرداند. این آن تغییری است که ما به آن رای می دهیم و این آن تغییر مهمی است که تغییرات مهم دیگری را در عرصه های فرهنگی، سیاست خارجی و اقتصادی نیز در بر خواهد داشت".

"با توجه به معیارهای هفت گانه پیش گفته انتخاب ما آقایان کرباسچی – کروبی هستند و حمایت ما از ایشان انتقادی ولی قاطع است."

No comments:

Post a Comment